Apr 14, 2011

Küçük Prens'i çocukluğunda okumuş olanları kıskanıyorum. İsmini çok duymuştum ama okumak anca kısmet oldu. Hani küçükken de çok kitap okurdum ben -anne faktörüm sağ olsun- ama neden okumamışım bunu hiç bilmiyorum. Bir de o yaşlarda okunan kitaplar daha çok akılda kalıyor sanırım. Orijinalini okuduğum ilk roman Küçük Kadınlar'dı galiba benim. (Orijinal dilinde değildi tabii de, bazı romanları kısaltıyorlar ya çocuklar için. Hah işte onlardan olmayanı yani.) 4.sınıfta falandım. Hala cümleleri bile hatırımda. Hatta çizgi filmini de izlerdim tv8'de mi neydi o da:) Sonra Sefiller'i okumuştum. Devamı da gelmişti zaten. Tabii bunlar 6.sınıftaki yıllık ödevimin yanında hiç kalıyor, üzgünüm ama:) Aslında hayatımda aldığım en güzel yıllık ödevdi diyebilirim. Suç ve Ceza'ydı ödevim ama kitabın orijinal ciltlerini hiçbir yerde bulamayınca İnegöl'den kargoyla getirtip okumak zorunda kalmıştım:) onu beklerken de zaman geçmiş 2 koca cildi bir buçuk ayda okumak zorunda kalmıştım. Artık eve gelir gelmez kitabın başına geçiyor ve saatte şu kadar sayfa okusam yetişir mi acaba diye hesap yapar olmuştum. Biraz da psikopatlaştırmıştı galiba beni. Neyse bunları neden anlattığımı da bilmiyorum şimdi.

No comments: